Depresie

Depresia clinică este o stare mentală de tristețe/amărăciune care persistă pe perioade îndelungate.

Cercetari in domeniu atesta ca,  cazurile de depresie pot fi ajutate si cu ajutorul unei nutritii echilibrate.

„Se estimează că în anul 2020 depresia va deveni a doua cauză de dizabilitate la nivel mondial, după afecțiunile cardiovasculare. În prezent, boala afectează aproximativ 121 milioane de oameni pe glob. În România, a fost depistată o creștere semnificativă a episodului depresiv major odată cu vârsta, de la 2,1% – 2,6% (18-49 ani) la 4,4% – 5,2 % (peste 50 de ani) cu un ritm de creștere de 1,2 puncte procentuale pentru fiecare grupă de vârstă (50-64 ani și peste 65 de ani).” (De la Wikipedia, enciclopedia liberă)

„Hrana pentru suflet” este o lista de alimente ce pot aduce o scadere a simptomelor . Cercetarile demonstreaza ca persoanele deprimate au adesea lipsa de un acid gras cunoscut ca EPA. Acizii grasi OMEGA-3 din nuci si semintele de chia pot ajuta la scaderea anxietatii, tulburarilor de somn, sentimente inexplicabile de tristete etc. Varza alba este de asemenea un aliment foarte important in acest subiect, deoarece prin continutul sau de vitamina  C si acid folic, este un stimulent excelent in functia cerebrala si eliminarea stresului. Avocado , de asemenea un aliment cheie in ameliorarea stresului , fiind o buna sursa de tripofan care devine SEROTONIN , substanta chimica a creierului ce da relaxarea.

Va pun mai jos lista de alimente ajutatoare , si le discutam pe rand , in articolele de saptamana asta.

Spanac

Seminte de caju

Ceai de musetel

Ciuperci

Ciocolata neagra

Salata Kale

Kiwi

Banane

Turmeric

Afine

 

Pofta de viata sanatoasa !

 

LEAVE A REPLY